onsdag 23 november 2011

och så föll även jag dit..

Jaha, då har även jag blivit med iphone då... Jag som aaaldrig skulle ha nån iphone. Precis som att jag aaaldrig skulle använda internet, och maila när det fanns snigelpost :-)

Visserligen ska jag erkänna att jag har ärvt älsklingens gamla iphone, eftersom han fick en ny på jobbet.. Så idag åkte Johanna och jag till Teliaaffären för att låsa upp den.
Killen i affären pillade med nåt och så var det fixat (300 kr kostade det), nu skulle det bara vara att stoppa i ett nytt simkort så skulle det funka. Det gjorde det inte!
Men det visste jag inte då. Då sa jag att jag hört att det skulle ta flera dagar, och att man måste koppla upp sig mot datorn och så.
Nej nej, sa han, det är bara om man gör på fel sätt så att säga (underförstått om man jailbreakar eller så).

Så jag tackade och vi gick iväg och åt lunch. Det var då jag märkte att det inte funkade.
Så gick tillbaka till affären och pratade med en annan kille. Berättade att det inte funkade.
Nej, sa han, det tar 3-5 dagar. Vi måste skicka all information till Kalifornien, där telefonen är gjord, sedan synkar de den, och så får du koppla upp dig mot itunes och uppdatera operativsystemet. Då ska det funka.
Alltså, exakt det som den första killen hade sagt att jag inte skulle behöva göra.

När jag kom hem visade det sig att bägge hade fel.
Jag var visserligen tvungen att ladda ner itunes och aktivera telefonen, men det funkade redan idag.
Så efter mycket om och men (och tack vare att jag inte äger något som helst tålamod) så är jag alltså nu med iphone :-)

Nu ska vi bara se hur lång tid det tar innan jag säger "alltså jag fattar inte hur jag klarade mig utan min iphone.."

4 kommentarer:

  1. Tack än en gång för din gamla mobil jag ärvt. Din far kallar mig för en teknisk......., vill inte ens ta ordet i min mun.

    SvaraRadera
  2. Haha, det kommer formodligen inte ta sa lang tid.. :) Har ingen iPhone, men min nya HTC ar himla kack. Nu maste du ladda ner Viber, WhatsApp och Wordfeud sa kan vi ringa och messa gratis och aven spela alfapet. Puss puss!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad är det för hemska ord han kallar dig för? Den mobilen klarar du ju av hur galant som helst. Svara = öppna locket, lägga på = stänga locket. :-)

    Elin, jag ska aaaaldrig ha Wordfeud ;-) Nä, men försöker undvika saker som man fastnar i och som man måste vara konstant uppkopplad mot nätet för att göra. Har bara ett visst antal Mega-nåt/månad och så drar det som fan på batteriet. Men Viber och WhatsApp ska jag fixa..

    SvaraRadera
  4. Ja, man blir lätt lite fast och mitt batteri håller inte ens i en dag, fast roligt är det. Ja, fixa de andra grejerna så kan vi messa jämt! :)

    SvaraRadera