onsdag 29 maj 2013

bäst före ???

Hur länge håller en sån här?
Jag tror att jag har haft den här i badrumsskåpet sedan Tias var liten. Smetade in mig på benen. ska bli kul att se om den funkar. Antingen blir det inget resultat alls eller så blir det långbyxor ett tag :-)

Vill också tacka för all fin respons på mitt förra inlägg. Jag slog rekord i besöksstatistik. Fick lite prestationsångest och tänkte att du måste jag ju spinna vidare och fortsätta vara intressant. Fast hur spinner man vidare på någonting man INTE ska göra?
Insåg att jag nog får släppa det och bara vara sådär halvintressant och hoppas att det räcker att behålla de läsare jag redan har :-) 

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt undersökt just den frågan för några år sen. Ibland kan man ju hitta bäst-före-datum men många gånger inte. Däremot brukar det finnas en liten symbol som liknar en burk typ. Ofta står det 12M i den symbolen. Det betyder hållbarhet 12månadet efter öppnande. Det är vad tillverkaren rekommenderar för att den skall funka som tänkt. Är det till exempel solkräm med en viss styrka, så är det inte säkert den är så stark som det står på. Men jag vet inte om det kan bli "dåligt", tror inte det.

    Så kör du på ;)
    /Nina

    SvaraRadera