måndag 9 juni 2014

Kaffepaus och sex veckor med modifast

Det är nu sex veckor som har gått sedan Anna och jag startade vår Modifastresa. Originalplanen var att vi skulle börja trappa upp idag, men eftersom vi bägge ätit mat under en vecka så sa vi att vi skulle köra en vecka till.
Jag har dock inte bestämt mig, eftersom jag tror att jag inte är jättetrevlig när jag äter modifast. För min familjs skulle kan det kanske vara en bra idé att jag börjar äta middag tillsammans med dem nu som dealen var från början.

En annan anledning är att jag nu väger ungefär lika mycket som när jag skrev mitt blogginlägg om att jag ska sluta banta.
De här sex veckorna har jag gått ner 7,3 kilo och kommer i byxor som jag inte kunnat knäppa på ett år.
Jag är nästan exakt där jag var innan träningsförbudet, för drygt ett år sedan.
Dessutom köpte jag en ny klänning igår och när jag provade den sa Tias "gud vad smal du har blivit"

Meningen med Modifast var att det skulle vara en kickstart i viktminskningen och att jag/vi sedan skulle lära oss att äta bra och träna och vara hälsosamma människor resten av livet.
Att bara dricka all sin näring och få i sig 850 kcal om dagen är inte hälsosamt :-)

Så jag tror att jag tar nästa steg i min viktresa och går på fas 2 - upptrappning. Det är fortfarande tre modifast om dagen och ett mål mat, så det är ett tag kvar till bara vanlig mat.
Nästa gång Anna och jag ses är det nog iaf dags för nya mått..
Nu har jag överskridit min kafferast med 14 min, tillbax till biokemin...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är grym Anna.
    Du pluggar är Mamma, fru
    Du kommer att lyckas med allt du vill.
    kram
    Madde

    SvaraRadera