måndag 17 oktober 2011

Mammavecka igen :-)

Nu är bägge barnen hemma och allt är som det ska.. :-)
Idag har vi varit ute och åkt rollerblades.. Eller "vi" är synd att säga.. Lillskrutten har åkt rollerblades, Lilla Trollet gjorde ett tappert försök, men hämtade istället sin cykel. Själv satt jag på en bänk och tittade på..

Det kanske inte riktigt framgår av bilden, men Skrutten är väldigt duktig på att åka rollerblades faktiskt. Är imponerad :-)

En annan sak som jag imponerades av idag var att han berättade att han gör kaffe själv i kaffebryggaren hemma hos sin pappa. När ska jag inse att min son faktiskt är riktigt stor? Och varför har inte vi kommit på att man kan använda honom till sånt så länge han tycker att det är roligt?

För några veckor sedan var Lilla trollet förkrossad för att hon var tvungen att gå och lägga sig, medans hennes storebror fick hjälpa mig att skrubba badrummet. Hon ville också kladda med spray och vatten och skrubba kaklet och sedan få duscha på väggarna.

Snart nog kommer man få muta dem för att de ska utföra sådana sysslor..



3 kommentarer:

  1. Njut och ta vara på hjälpen, det går över.....

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade hit via sjalbarn på fb. vsste inte att du oxå bor i Kungälv! Det gör vi med, eller okej, ytterby.
    /katja77 sjalbarn

    SvaraRadera
  3. För mig som inte kommer från Kungälv från början så är Ytterby Kungälv.. :-)
    Kul att du hittat hit..

    SvaraRadera