fredag 6 januari 2012

lugg eller inte lugg?

Ska till frissan på måndag, mamma har bokat tid och betalar, jag ska få klippa mig, färga och få inpackning i håret. Och nu funderar jag på vad jag ska hitta på.
Vill behålla mitt långa hår, men funderar på lugg.. 
Googlade på "blond lugg", tycker det är lättast att se när det är rätt färg av nån anledning. 
Alla bilderna hittar man om man googlar,tog bort ansiktena på de som inte var kända. 

Här är de snygga luggarna: 

Kanske lite kort och tanig?            Gillar rufset och färgen                  Kanske inte riktigt den färgen?               Naturligt liksom..

Sen fanns det några luggar som bara var så fel.. 


Det är så hårfin skillnad mellan ja och nej, det är svårt att sätta fingret på det, men jag vill absolut inte ha en lugg som de nedre. Efter mycket studerande har jag kommit fram till att styling och produkter som gör håret strävare är hemligheten. 

Tänkte passa på att rekommendera en skitbra produkt för det: 


En spray som både fräschar upp håret även om det blivit riktigt fett och gör det strävare och lättare att styla.Kostar drygt 30 kronor, köpte det (såklart) på Ica Maxi.. 
(Jag måste komma ut mer) (Eller bli bättre på att ljuga) 



2 kommentarer:

  1. Jag gillar lugg, om det blir rätt som du säger. Men jag har för mig att du alltid ångrar dig när du klipper det.. Se till det blir en lite längre lugg isf så den växer ut fort:)

    SvaraRadera
  2. Ja, men nu har jag kommit på att luggen döljer rynkorna i pannan. Det är billigare än botox :-)
    Sedan måste massa hår klippas av också, så det är lugg eller kort hår att välja på tror jag..

    Tar med mig bilderna till frissan så kan vi konsultera..

    SvaraRadera