söndag 8 april 2012

Jörlanda = nostalgi

Har tillbringat eftermiddagen hos min kompis Bianca och hennes familj i Jörlanda.
Jörlanda är enligt Wikipedia en tätort i Stenungsunds kommun med 789 invånare. För mig är Jörlanda mina yngre tonår med allt vad det innebär. Det känns fortfarande lite magiskt att köra in i Jörlanda och jag hamnar plötsligt 15 år bakåt i tiden och kommer på mig själv med att spana efter moppar, skateboardar och bomberjacksklädda tonåringar. Och efter Honom med stort H.. Det kunde variera lite från dag till dag vem det var, men det fanns alltid en Honom med stort H.. :-)

Kommer ni ihåg, ni som var med, hur vi promenerade de 7 km varje kväll, och hur pirrigt det var att gå förbi kyrkan och bageriet och börja spana efter folk? 
Och att få åka bakom rätt Honom på moppen hem på natten? 
För mig kommer de somrarna alltid vara magiska :-)

3 kommentarer:

  1. Haha, for mig ar det mer om ifall man skulle fa sova pa natten eller om en syster skulle komma hem framat smatimmarna pa nagon hogljudd, trimmad MT eller Push Dakota och sta och skratta och prata (formodligen med Honom) utanfor mitt fonster.. :)

    SvaraRadera