onsdag 18 april 2012

Mamma-Barn-träning

Idag har Indra och jag tillbringat förmiddagen på gymmet. Vi började med body pump kl 9:30, men jag hade lyckats glömma Indras hörselkåpor och hon blev rädd för musiken, så vi gick ut i gymmet.
Där somnade Indra och jag sprang 40 min på löpbandet istället. Det är sååå konstigt att det går hur bra som helst att springa där, men ska jag ut och springa orkar jag bara ett par minuter..

Både min runkeeper-app och löpbandet visade på att jag sprungit 15km efter ca en halvtimme, men enligt Marcus skulle jag isf vara den snabbaste kvinnan i världen.. Jaha, skulle det vara konstigt???
Men appen visade sedan att jag skulle ha sprungit de två första km på 5 sekunder var, så det stämde väl inte då då..

När jag sprungit klart lyckades Annelie och instruktören Frida övertala mig att stanna och prova mamma-barn-passet. Indra hade vaknat och tyckte att det var jättekul att få sitta med på en matta mitt i rummet istället för undanskuffad i ett hörn.. :-)

Sedan åkte vi hem och åt en välförtjänt brunch och sedan somnade Indra igen. Hon som mest hade glidit med liksom..

2 kommentarer:

  1. Wow, vad grym du är! Tycker precis tvärtom om löpbandet dock, sviiiiiiiinigt tråkigt att springa på löpbandet och man räknar varenda sekund, men utomhus går (läs gick iom att det var ett tag sedan jag tränade) det hur bra som helst.

    Fattar inte vad Marcus snackar om heller, tycker inte att det skulle vara nåt konstigt alls om du var den snabbaste kvinnan i världen. Dock har jag hört att RunKeeper går på GPS eller nåt så den kan inte se hur långt man sprungit om man är på löpbandet eftersom man egentligen inte rör sig ur fläcken. Underligt att de båda visade fel och samma fel dessutom.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, eller hur?
      Jo, men det är kanske för att jag oftast tittar på TV när jag springer på bandet, sen blir det jättetråkigt i reklamen :-)
      Fast idag lyssnade jag på musik, då skulle det kanske funka ute också..

      Radera