måndag 24 mars 2014

Andra "Olgaveckan"


Dora och Boots
Idag har det varit vår ända tills jag bestämde mig för att köra mitt konditionspass utomhus. Jag hann precis komma upp på kärleksstigen så kom regnet. När jag hämtade Indra på dagis på eftermiddagen hade både barn och pedagoger vinterkläder på sig. Men när Indra och jag kom hem sken solen igen, vi öppnade balkongdörren så Toblerone fick komma ut lite och så mös vi i soffan under en filt och tittade på Dora Utforskaren. Indra har precis börjat svara när Dora pratar med henne, idag svarade hon lite tyst och tveksamt på vad hon hette och visade upp med två fingrar hur gammal hon är.. Men det är fortfarande jag som får ropa "kartan" och "ryggsäck", så att Dora ska få ett svar, annars verkar det ju konstigt att hon pratar tillbaka :-)

bilden är inte från idag
Jag gick 5 km med stavar, men jag har svårt att få till stavgången. Jag försöker att spänna både magen och ryggen, armarna, benen och rumpan, men så slinter stavarna och i nedförsbackarna går det inte alls att få till det. Nackdelen med att hitta en väg med så många uppförsbackar som möjligt blir ju att det även blir en massa nerförsbackar.. :-( 
Så jag bestämde mig för att jag ska köra styrkepasset också ikväll, och så köra kondition igen imorgon. 

Att träna blir verkligen lite som en drog. Precis när passet är klart så är jag helt slut, men så fort jag återhämtat mig litegrann så känns det liksom lite snopet och tomt att jag är klar för dagen och att jag inte ska träna mer förrän nästa dag. Kanske man kan få till två pass om dagen de dagar det går att genomföra :-) 

1 minut och 18 sekunder stående planka igår. De andra två seten blev 30 sekunder stående och 30 sekunder på knä. Men snart kommer jag stå alla tre seten en minut på tå.
Minst!
Världsrekordet för kvinnor är 45 minuter... just sayin..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar