måndag 25 maj 2015

Dags att sluta blunda och lura mig själv och alla andra

Ikväll ska jag sätta mig med den här boken och läsa den igen från pärm till pärm. Jag ska ta till mig det jag läser på allvar och jag ska stryka under stycken och kommentera i marginalerna. Sedan ska Marcus få läsa boken. Meningen är att jag ska täta alla små kryphål som jag har. Jag måste inte bara sluta lura mig själv, jag måste också sluta lura andra i min omgivning.

Det största misstaget jag gör just nu är att tro att bara för att någonting är nyttigt så kan jag äta det. Fel! Igår var det grahamsgröt. Det är typ bara nyttigt! Men det är baserat på vete och jag triggas uppenbarligen av allt som innehåller vete. Däremot verkar potatis funka att äta för mig. Kokt potatis alltså, inte potatis i andra former.
Man lär sig om dig själv hela tiden.

Igår nådde jag botten, än en gång. Idag ska jag förutom läsningen rensa i alla skåp, göra en veckoplanering av mat och gå och handla.

Men först kommer det att hända en hel del andra spännande saker idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar