måndag 25 maj 2015

Jag hade fel!

Ok, jag är som dom! Jag inbillar mig att jag har kontroll. Inbillar mig att jag gör ett aktivt val och väljer att äta något som innehåller socker. Bullshit. Sanningen är att jag inte har någon kontroll alls. Jag är precis som partypinglan som vaknar upp ur sin blackout på onsdagen efter att hon bara skulle gå ut och ta ett glas vin efter jobbet med kompisarna på fredagen. Inte ett dugg bättre.
Det är så irriterande att det bara är jag själv som kan ta tag i det här. Jag hade så gärna velat skylla på nån annan. Jag har försökt. Men i slutändan är det ändå bara mitt eget ansvar. Vilket suger eftersom jag inte ens har lite karaktär eller viljestyrka när det gäller det här.. Eller om det nu handlar om biokemiska reaktioner och belöningscentrum i hjärnan. Men det gör ju bara att det är SVÅRARE för mig än för andra, inte att det är OMÖJLIGT!
Är så trött på meningen "imorgon tar jag nya tag", men just nu finns det inget annat att säga. Det är definitivt inte första gången jag säger det, men jag har gett mig fan på att det ska bli den sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar