måndag 22 november 2010

julmarknad på fästningen

I lördags var Lillskrutten och jag på fästningen på julmarknad tillsammans med hans bästa kompis och mamman till honom.Perfekt timing med snön som kommit under natten, stämningsfullt och
juligt. Lite sniket att man fick betala 100 kr för att gå in på en marknad där det man gjorde var att köpa saker.. Jo, de fick en liten julklapp av tomten oxå..
Men det var mysigt och Lillskrutten var lycklig över att få vara med bästa kompisen. :-)Vi tog en liten paus och köpte tunnbröd och varm choklad. Bilden är precis fångad när vi välter ut den varma chokladen rakt på mitt ben, lite komiskt..

När pojkarna satt och julpysslade inne i tornet blev de intervjuade och fotograferade för Kungälvsposten, så nu får vi hålla koll på när det kommer. :-) Det är bara kändis för hela slanten. För det är väl ingen som missat att barnen är fotomodeller i Maxis leksakskatalog? Lillskrutten är på framsidan, och sen är han riddare och pirat inne i tidningen, Lilla Trollet är prinsessa och fe. Om du inte fått den i brevlådan så hämta den i din närmaste ICA Maxi-butik. :-)
Väntar på att jag ska få komma i tidningen också. . Det var en kille som stoppade mig på gatan och frågade vad vi i familjen gör när vi ska ha det lite mysigt en fredagskväll, och så tog han kort på mig. Han sa iallafall att han kom från Kungälvsposten, men ännu har jag inte sett mig. Han tyckte kanske bara att jag var snygg ;-)

Nu ska jag gå och hänga upp en spegel och en tavla i sovrummet. Det börjar så sakta men säkert bli riktigt fint här hemma :-)
Kramar från mig!!

4 kommentarer:

  1. Här kan man hitta Maxi-kalatogen också(tips): http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gIssue=1&gTitle=&gYear=2010&gKey=hhjmt416&gAvailWidth=1014&gAvailHeight=733&gInitPage=6&gHotspot=0

    Pöss!

    SvaraRadera
  2. Så söööta. Snodde tre kataloger från Allum. Moahahahaha. Diggar framsidan skarpt.
    Snart måste vi ses igen min underbara Annis.
    Kraaam. <3

    SvaraRadera
  3. Det var ingen dålig länk Jenny..

    Tina, ja absolut!! Det känns som om veckorna inte räcker till.. Kalas hela helgerna.. Men det går ju att ses på vardagar oxå.. Annars är vi lediga i mellandagarna.. :-/

    SvaraRadera
  4. Anna, du kan ju hälsa din man att jag sprider hans verk utomsocknes. =) Har visat för alla på jobbet och snart blir det klipp och klistra och en fin väggprydnad av det hela. Puss och kram

    SvaraRadera