tisdag 5 april 2011

så var det dags för hypokondrikern att knacka på igen..

Livet är inte lätt för en hypokondriker..
Jag tror gärna att jag har cancer ändå, utan oidentifierbara knölar i magmusklerna..
Eller knöl (singularis) då, men iaf.. Kan man få fettknölar i en muskel?
När jag tog sprutor i magen så fick jag ju massa små knölar överallt, men de satt liksom mer ytligt. De har dessutom försvunnit allihop. Den här knölen sitter fast i magmuskeln, den känns mycket mer när jag spänner musklerna..

Jag ska till läkaren imorn, det är det värsta jag vet. Jag hittade knölen för en månad sedan och har dragit mig för att gå till vårdcentralen sedan dess. Jag vågar bara gå till min husläkare hemma i Kungsladugård, så jag åker hellre 2,5 mil en väg så att hon kan klämma mig på magen än gå till en främling som inte alls fattar hur livrädd jag är.
Dum som jag är sitter jag här och googlar också. Fast jag kör lite safe och googlar på fettknöl och lipom, och försöker sedan få det till att låta som att det är min knöl de beskriver..

Tänker att det säker inte är någon fara, varför skulle jag få cancer, bla bla bla, men någon måste ju vara den som får det hemska beskedet. Det är väl ingen som tänker att det ska hända dem själva. Jag tänkte ju aldrig att jag skulle få hjärtstopp.. Eller jo, jag var jätterädd för det också, som allt annat, men det var när jag körde riktigt hårda pass på gymmet. När jag låg i sängen och läste tänkte jag aldrig att jag skulle få hjärtstopp.

Någon som sett Final Destination? Där är det några ungdomar som skulle åkt med ett plan som exploderar, men de går av planet innan det lyfter. Men det var MENINGEN att de skulle dö då, så de har liksom lurat döden och såklart kommer de inte undan i slutändan, de bara dör på andra sätt. Man kan inte lura sitt öde.. Jag kan tänka att det kanske var meningen att jag skulle dö 7 oktober, och nu lever jag liksom på övertid. Det blev inte hjärtat, kanske blir det cancer istället då..

Ja, det märks att jag sitter här när jag egentligen borde gå och lägga mig.
Tänker fler såhär eller är det bara så att jag är att psykfall på riktigt?
Det måste ju ändå vara lite till min fördel att jag iaf inser det själv..
Vad var det älsklingen sa till mig idag? "Du är en lustig liten människa" eller något med samma innebörd som lustig. Jag sa att jag tänker låtsas att det är en del av min charm..

Kram på er och sov gott, det ska jag göra!!

6 kommentarer:

  1. du ska se att det inte är nåt farligt!! kram på dej!!

    SvaraRadera
  2. vad gjorde du då det hände då :(?

    SvaraRadera
  3. När jag fick hjärtstoppet menar du?
    Då låg jag i sängen och läste..

    SvaraRadera
  4. men fy vad otäckt :(

    SvaraRadera
  5. eller otäckt är inte rätta ordet!! är ju för HEMSKT!! finns inga ord...

    SvaraRadera
  6. Ja, fast det berodde ju inte på att jag gick och la mig och läste, de berodde ju på att jag hade ett näst intill obefintligt kaliumvärde.
    Jag hade ju kortslutit mig själv kan man säga.

    När jag sa till Marcus att det kanske var meningen att jag skulle dö den gången så sa han: "nej, det var meningen att du skulle sluta misshandla din kropp och fatta att du är bra som du är!"

    Det är svårt att bryta ett mönster man haft halva livet, men jag försöker..

    SvaraRadera