torsdag 22 juli 2010

Äntligen!!!!

Nu är det SEMESTER!! Äntligen har jag lagt mig i hängmattan med en kopp kaffe och en bok :-)

Vi packade ju ihop oss igår och åkte upp till landet.Vi fick besök av min vän Madde med familj och på kvällen kom älsklingens morbror och syster hit och var så hurtiga att de sprang en runda i värmen. Vi möttes upp vid havet och badade. Stackars Lilla Trollet var jätterädd när vi skulle bada, hon klamrade sig fast vid mig och ville att jag skulle "lämna tillbaka" henne på stranden. Det gick jättebra i barnpoolen på utebadet, så hoppas på att hon ska tycka att det är kul att bada även i havet innan sommaren är slut. Efter lite lek på stranden gick vi upp till huset och grillade och drack upp vinet som blivit över efter bröllopsfesterna. :-)

Imorse vaknade vi av ösregn, och jag fick springa ut i bikini och plocka ihop allting som legat ute över natten. Kunde knappt läsa min bok eftersom sidorna blivit genomskinliga av fukt, så den ligger på tork med allt annat. Men nu skiner solen från en klarblå himmel. Vi har precis sagt hejdå till Madde & co som stannat här över natten, ätit en sen lunch och nu ska vi ner till stranden och leka mer. Imorgon blir det nog en tripp till Stenungsund. Vi behöver handla lite och det känns mer som semester att göra det i Stenungsund och samtidigt gå runt och titta på båtarna och äta en glass på torget.

Barnen och jag har spelat strandtennis i trädgården också. Lillskrutten är jätteduktig och vi kan spela fram och tillbaka.Vårt rekord är 4, men jag får erkänna att vi tappar lika många bollar bägge två. Lilla Trollet har inte riktigt kläm på hur man slår med racketen, men hon tycker att det är himla roligt ändå.. :-)


Semesterkramar från sommarstugan!!

3 kommentarer:

  1. Åååååååh, låter huur härligt som helst! Önskar jag vore där. Njut ordentligt. =)

    Är du ledig mellan den 7-15 augusti? Kommer hem då igen och har inte lika mycket att göra den gången så kanske vi kan slappa tillsammans? Sov till kl 15 idag - helt utmattad efter senaste "semesterveckan".

    Hur är mobilen?

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Ljuva semesterlivet!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är helt ledig till tisd v 33, då börjar barnens inskolning på den nya förskolan. Så anytime!! :-)

    SvaraRadera