måndag 19 juli 2010

en semesterdag utan barnen

Idag tvättar vi.. Ska försöka rätta till lite kläder som blev missfärgade och körde därför förtvätten med remol. Det luktar ju när det blandas med vatten, och älsklingen fick andningsproblem och fick hostande öppna dörren till tvättstugan. Själv har man haft huvudet i en balja med remol för att bli av med hårfärg som inte blivit riktigt den färg man tänkt sig.. Jo, det stack kanske lite i lungorna efter ett tag, men vi var ju på altanen..
Kanske är det inte så konstigt att man blivit som man blivit.. :-)

Idag har jag cyklat hem min cykel från Ytterby, med mellanlandning hos Susanne i Komarken. Annars har dagen varit fruktansvärt slapp..
Mamma och pappa kom hit med lite mat, och kladdkaka från bröllopsfesten. Jag tänkte vi kunde frysa in den, älsklingen tyckte att vi kunde äta upp den. När det gäller choklad är jag inte så svårövertalad, så den ligger i kylskåpet. Men varför är det bara jag som går och nallar av den???

Längtar så efter att min nya mobil ska komma också. Sony Ericsson Vivaz Pro - tog den med bäst kamera. Det är visserligen touchscreen, men den har ett sånt där litet fult tangentbord som man fäller ut när man vill skriva sms. Heter det qwerty-tangentbord för att qwerty är de 6 första tangenterna på tangentbordet?
Såhär fin är den iaf:

Nu ska jag gå och göra lite kaffe så jag får en anledning att äta lite mer kladdkaka ;-)

Kramar från mig!!

2 kommentarer:

  1. Vill oxå ha en ny telefon, verkar den bra? Dum fråga såklart, annars skulle du väl inte köpa den, men du kan väl sälja in den lite till mig?

    Skulle heller inte tacka nej till lite kladdkaka, men nu måste jag fan va nyttig ett tag så jag kommer i klänningen som jag skulle ha haft de tre senaste bröllopen (den var lagom till det första, men det blev ju inte av att jag kom dit..). Förresten så var det va nån underlig anledning din kladdkaka kvar, den var ju sjukt god så fattar inte varför. Mumsade i mig en hel del i söndags när vi hade bakisdag hemma hos m&p, som på den gamla goda tiden. Sambandscentral liksom. =)

    Puss och kram älskade systrami

    SvaraRadera
  2. Haha, sambandscentral. Bra av Justus :-)

    Tyckte oxå att min kladdkaka var himla god ;-) Tur det fanns kvar till oss. Nu har jag vräkt i mig massor..
    Jag får vara lite tjock under semestern, sen när jag har mina två veckor alldeles ensam så ska jag lära mig jogga, och bara fokusera på mig själv och att må bra.. :-)

    pusspuss på dig med

    SvaraRadera