söndag 18 juli 2010

min lillebror har gift sig...

... och det har nästan som i sagorna firats i dagarna tre :-)
Vigsel i onsdags inför drygt 100 släktingar och vänner, med mottagning i församlingshemmet där det bjöds på tårta och kaffe och ett jättefint tal av syster. På kvällen hade de en mindre middag tillsammans med närmsta släkten och brudföljet, med jättegod mat, mer tårta och fina tal av bla mor, far och bestman.
Igår var det dags för den stora festen för ca 60 kompisar, och jag tror faktiskt att typ alla som var där faktiskt räknas som nära vänner.
Älsklingen och jag hade turen att tillhöra alla tre skarorna :-)
I onsdags innan vigseln var Lilla Trollet och jag med tärnan hemma hos oss för att förvandla bruden till den strålande vackra varelse hon skulle vara när hon vandrade längs altargången tillsammans med sin blivande man. Nu krävdes det ingen större ansträngning, eftersom hon är väldigt söt bara som sig själv. Hon är från Vietnam och med sitt svarta hår uppsatt med lockar som hände ner på ena sidan och en rad med blommor i håret såg hon ut som en exotisk dröm!


Lillskrutten och älsklingen var tillsammans med brudgummen och bestman under dagen. Jag är ganska säker på att de hjälpte till mest med det praktiska, och att det var min brors alldeles egna förtjänst att han var så snygg :-)

Mina barn gick först i brudföljet och de var så fina i sina bröllopskläder!!  De stod tillsammans med brudparet under hela vigseln, och även om de inte stold helt stilla så var de tysta och jätteduktiga!! :-)
Känns lite konstigt att min lillebror är gift! Men eftersom jag gifte mig innan honom så är det ändå ok ;-)
Ett otroligt vackert brudpar var det, och jag tog väldigt fina kort på dem i trädgården som ni som vill får komma hem till mig och titta på när ni vill :-)

Kramar från mig :-)

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att jag hade fått se det vackra brudparet vandra i altargången...! Men jag kommer störta hem till dig och titta på alla korten :)!

    SvaraRadera
  2. Gör det, de var så fina.. Och finast av allt var sålart näbbarna :-)
    Tog ett jättefint "familjekort" hemma innan vi åkte oxå, men tyvärr utan mamman på kortet.. Tänkte vi skulle hinna det sen, men det blev aldrig av.. typiskt..

    SvaraRadera