söndag 4 juli 2010

brudnäbbens klänning klar:

Är det ok att outa den såhär 10 dagar innan bröllopet? Tänker att de som ska på broders bröllop inte är samma personer som läser min blogg...
Lilla Trollet är iaf glad över sin klänning. Det är samma klänning som hon hade på vårt bröllop, men nu är det rosa istället för blått och lite andra ändringar som jag suttit och knåpat med..

Och vi är glada att vi har vårt lilletroll kvar!! Det kunde gått väldigt fel i fredags när vi var och badade. Det som är alla föräldrars mardröm inträffade plötsligt, och vi kunde inte se henne någonstans. Bara en sekund innan hade hon lekt i vattenbrynet.
Gick ut på bryggan och spanade. Och fick syn på hennes ljusa hår som flöt i vattnet. Hon låg med ansiktet neråt och håret och ena armen var allt som syntes.
Under den tiden som tog att hoppa i vattnet och komma fram till henne var det enda som snurrade i mitt huvud lektionerna i hjärt-lungräddning.
Som tur var behövdes inte det, allt hade gått så fort och hon skrek så fort jag fick upp henne ur vattnet. Vi kom in till stranden, svepte in oss i en handduk och satte oss på filten.
Då kom alla "tänk om..."-tankar. Fy fan!!!!
Och kunde inte släppa tanken på vilken ångest hon måste ha haft när hon låg där. "Jag kunde inte andas, och jag kunde inte prata", sa hon. "Jag var så rädd!" Stackars liten.
"Det här är min dåligaste dag!"
Ja, det kunde ha blivit vår "dåligaste" dag, men som tur var så gick det bra.
När vi kom hem hörde vi på nyheterna att drunkningsolyckor är en av de vanligaste dödsorsakerna när det gäller barn. Vi tittade på varann och tänkte att det kunde varit vår dotter..
Det är förrädiskt med vatten..
 
Kramar från mig!!

8 kommentarer:

  1. Usch!! Läskigt!!! Sicken tur att det gick bra!!!!! Ge henne en stor kram från mostern. Puss

    SvaraRadera
  2. Meeen fyyy så läbbigt. Ja det har man varit med om, fast som barn själv. uch då. Söööt klänningen blev, hoppas ni får det trevligt.

    Massa kramar från Tant Tina här <3

    SvaraRadera
  3. Ja läskigt, läskigt!!!! Vi är alla så glada över att det gick bra! Krama henne massor ifrån oss!

    Vad du är duktig på att pyssla och knopa... klänningen blev ju jättefin! :)

    SvaraRadera
  4. Usch fy fan! Ja de va ju tur att de gick bra!
    Men va va de som hade hänt? Hade hon fått en kallsup eller vad?

    SvaraRadera
  5. Ja, det var en himla tur. vill inte ens tänka på vad som kunde hänt...
    Hon skulle försöka simma, och det gick bra att simma ner under vattnet, men inte upp igen. Det är iaf så hon berättar det..
    Först gick det bra att simma, men inte på det stora vattnet... Nu nöjer vi oss med att leka i strandkanten och fiska krabbor :-)

    SvaraRadera
  6. Men gud Anna! Era stackare! Hoppas hon mår bra nu! Kramar

    SvaraRadera
  7. Ja, hon mår bra! Det var ju ingen fysisk fara med henne, hon blev bara rädd..
    Lilla skrottan!!
    Tänker hela tiden på vilken tur vi hade. Huh!!!

    SvaraRadera
  8. Men herregud:(
    Så glad att det gick så bra ändå.
    Jag får rysningar i hela kroppen.
    Kram på er
    Madde

    SvaraRadera