tisdag 13 juli 2010

vår "nya" matsalsdel

Såhär ser det ut nu när man kommer upp för trappan till vårt vardagsrum.
Man kan säga att det är under konstruktion. Det är nu en månad sedan vi fick lägenheten besiktigad och blev lovade nya tapeter, men ännu har ingenting hänt.. Ska ringa dem imorn.


Ska köpa 3 stolar med hög rygg på second hand. Vill helst ha 6 udda stolar. De ska målas vita och slipas slitna, precis som vitrinskåpet (fast det inte syns så bra på bilden). Vill helst måla bordsskivan också, men undrar om det funkar på en yta som blir utsatt för ett sådant slitage..

Jag har äntligen kommit på hur jag vill att vårt hem ska vara. Jag vill inte ha ett homestylat perfekt hem där det inte syns att någon bor. Jag vill ha ett personligt hem med möbler som man inte hittar hemma hos alla andra. En färgburk och nya knoppar kan uträtta mirakel med den sunkigaste second hand-möbeln. Det gäller att se potentialen. Och att hitta något perfekt på en rörig loppis är så mycket roligare!
Dessutom tänkte jag plocka hem mitt arvegods efter min farmor och farfar..

Det kommer att bli så fint här när det är färdigt.
Hög mysfaktor är dessutom ett måste. :-)
När älsklingens semester är slut ska barnen vara två hela veckor hos sin pappa. Den tiden ska jag använda till att slipa och måla möbler, sy gardiner och skruva upp hyllor, istället för att bara känna mig ensam. Bara vi får tapetserat innan dess..
Hatar att behöva gå och vänta och vara beroende av att någon annan ska göra någonting.

Nä, nu ska jag väcka älsklingen som somnat på madrassen här bredvid mig och se om han vill sova i sängen istället, med sin fru..

Måste bara skryta om min duktiga, modiga Lillskrutt som nästan, nästan simmar alldeles själv nu. Idag simmade vi tillsammans hela den stora bassängen på utebadet, från det djupaste till det grunda, och han hade bara en sån där plastgrej med två gula "tuber" på ryggen..
Tror nästan att den håller en uppe mer psykiskt än fysiskt.. Han sjönk iaf när han kastade sig i vattnet på den djupa sidan. Fast iofs kom han upp rätt fort..

Nä, sova var det..
Kramar från mig :-)

3 kommentarer:

  1. Det blir ju jättefint!! =) Kommer bli kanon när ni har fått tapeter och allt.

    SvaraRadera
  2. Ja, om vi bara får det någon gång..
    Hans om tar besluten kommer tillbaka från sin semester på måndag, men då går besiktningskillen på semester, så då hinner de inte diskutera och ta något beslut. De måste utreda vems om ska stå för skiten, de eller han som flyttade ut. Jag skiter i vilket, bara det inte blir vi...

    Sedan har den firman de anlitar att göra jobbet också semesterstängt i tre veckor till. Men när jag pratade med besiktningskillen igår lovade han att han inte glömt bort oss och att det kommer att ordna sig så att vi får fixat..

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni snart får tapetserat! Och en ny soffa va? Det går ju också att hitta på loppis :-) Det är kul med loppis tycker jag också. Kul att hitta de där fynden :-) Det kommer att bli fint :-) Ser fram emot att komma och titta hur det blir! Kram

    SvaraRadera