onsdag 27 januari 2010

lunchrast

Medicinsk Grundkurs..
Undrar om det var ett så smart val för en hypokondriker som mig.. Vi ska läsa om sjukdomar i andningsorganen, hjärt- och kärlsjukdomar, tumörsjukdomar.. Jag kommer garanterat att ha haft varenda sjukdom innan kursen är klar, haha.. Kanske t.o.m prostatacancer..
Men allt det som inte handlar om sjukdomar verkar väldigt intressant faktiskt :-)

Nu har jag en liten lunchrast innan jag ska tillbaka till skolan igen.
Borde kanske äta något, men ville bara skriva lite snabbt..
Man blir fort beroende.. :-)

Idag ser jag ut såhär:
En vit skjorta med liten puffärm
(tycker att det är just puffärmen som gör skjortan så snygg, så den fick en egen bild)
Långt vitt linne från Gina Tricot
Svarta smala jeans
Halsbandet har jag faktiskt hittat i Ullared


Nu ska jag se till att få i mig lite lunch så jag orkar med eftermiddagen.
Skulle behöva lite tips på mat som är enkel, nyttig och framför allt snabb att göra..

Kramar från mig!!

3 kommentarer:

  1. Då passar jag på att rekommendera en liten enkel risrätt. Det långsamma med det är väl att man måste koka ris först, men har ni som vi en riskokare slipper man ju tänka på det, det sköter sig själv.

    I alla fall:

    -Hacka diverse lökar av valfri färg

    -Tärna morötter i rätt storlek

    -Släng det i en stekpanna med lagom mycket olja

    -När grönsakerna är perfekta så slänger man i en godtycklig mängd ris (man kan behöva lite extra olja då)

    -Knäck i exakt lagom många ägg

    -Släng i de rätta kryddorna

    -Servera med den godaste måltidsdrycken du vet


    Kanonmat!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Så skönt när man får exakta måttangivelser sådär oxå så det bara inte kan bli fel.. ;-)

    SvaraRadera
  3. Kan även lägga i diverse annan protein som skinka, räkor eller varför inte kyckling? Detta som kallas Nasi Goreng (=stekt ris) i andra dela av världen (har för mig att det var på Bali).

    Kan även rekommendera en sjukligt god omelett som heter Okonomiyaki (=stek vad du vill ha, typ, på japanska). Det är egentligen en pannkaka, men funkar även som omelett. Shoko har gjort sån till mig nämligen, en liten Elin-variant.

    Det är strimlad salladslök och vitkål, ägg och lite allt möjligt som man tycker är gott exempelvis ost, skinka, räkor, kyckling, paprika, morötter.. Allt är möjligt. Det som gör den så god är faktiskt kålen. Bara för att spinna vidare på Calles matidé här..

    SvaraRadera