söndag 13 februari 2011

Aftonbladet idag:


TUGGADE FRADGA Jenna 
Benjamin, 18, tappade medvetandet
 när hon kysstes med sin dejt i
 soffan. Hon hade drabbats av
 plötslig hjärtdöd.
Foto: WALES NEWS SERVICE
Jenna fick sin första kyss – dog

Föll ihop i pojkvännens soffa


Läser på Aftonbladet om Jenna som drabbats av exakt samma som mig. Helt utan förvarning bara hjärtat slutade slå och hon ramlade ihop. I slutet av artikeln står det

"– Det är som när idrottsmän plötsligt faller ihop på fotbolls­planen. De får en akut rubbning på hjärtrytmen och så stannar hjärtat.
– Det kan utlösas av stress och komma om man har ätit dåligt ­eller har dåliga blodsalter." 

Man tänker gärna att det är för att se så bra ut som möjligt som man ska äta nyttigt, men det är ju verkligen SÅ oviktigt. I det här fallet är det ju verkligen INSIDAN som räknas!!! Och med insidan menar jag såklart inte att man ska vara en god människa (även om det är beundransvärt), utan att man ska tänka på att äta så att insidan av kroppen mår bra! Kroppen är trots allt vårt redskap för att kunna leva. Det viktigaste med kroppen är ju att den fungerar som den ska. Att man kan springa och leka och använda den. Spelar roll om den har några extra kilon, konstiga knän eller taniga muskler.. 

(Ja, jag säger inte att jag är så klok, jag vill fortfarande gömma mig under täcket när jag provar min bikini, men det är ändå så jävla sant!!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar