tisdag 8 februari 2011

Lunch och peppning (+ Lägenheten del 5)

Igår var Susanne här med sina A-barn (där fick jag till det, höhö).
Vi åt lunch tillsammans och jag fick massa bra råd av Susanne angående mitt kommande
jobbiga möte. Det är skönt att prata med någon som vet precis hur det är, men samtidigt 
sorgligt att det ska behöva vara så.. 

Här är vårt kök. Köksmöblerna kommer från min farmor, soffan stod i hennes mammas
kök när min pappa var liten. Sånt tycker jag är roligt. 

Utsikt från fönstret 1
Precis bakom fönsters"stoplen" ligger skolan där Lillskrutten börjar till hösten.

Utsikt från fönstret 2.
Shoppinggatan nedanför. I det gula huset med röd dörr är Café Nyfiken, med världens
bästa lunchbuffé. Bakom, det lilla röda med takfönster, är Krogen. Nattklubb varje helg, trubadur på
onsdagar, på uteserveringen, med mikrofon. Låter som om de sitter inne i vårt sovrum och sjunger..

2 kommentarer:

  1. Riktiga A-barn det där du!! ;) hahahaha
    Skönt att man kan hjälpa, du är me en klippa för mig!! :) <3

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tyckte att jag fick till det bra där :-)
    Tur man har nån att älta och nojja med..

    SvaraRadera