måndag 11 juli 2011

blondes have more fun?

Denna färglösa version av mig själv är det jag ser numera när jag tittar mig i spegeln.. Jag vet inte om det är det blonda håret eller om det beror på  nåt annat, men det känns som att hela jag går i samma nyans..
Beige..
Är det nu det är dags att investera i läppstift i starka färger för att se lite mer levande ut?

Det blev en fortsatt skön och slapp dag för oss idag. Barnen lekte så bra att jag tyckte det var synd att avbryta dem, sedan blev vi hungriga och lagade lite lunch. Lillskrutten lyckades med konststycket att  ramla ner för trappan, att ramla ur soffan i vardagsrummet och att slå sig på kökssoffan. Han tyckte att han brutit hela sig och att han skulle tappa sin arm snart, så vi gosade ner oss i soffan och han valde att vi skulle titta på Draktränaren.
Sedan hämtade vi älsklingen på jobbet och gjorde ett hemligt uppdrag.. (som egentligen inte är ett dugg hemligt, men jag orkar inte förklara varför hela tiden och många verkar tycka att vi är lite knäppa).

Nu håller älsklingsmannen och jag på att planera för lite romantik under semester. Det lutar åt en favorit i repris på Skrea Strand och fira att vi förlovade oss där för exakt tre år sedan.. Sista semestern som vi har två veckors semester utan barn, så vi får väl passa på.. :-)

6 kommentarer:

  1. meh. nu har du ju gjort värsta grejen av det, så nu måste du säga! och det måste vara knäppt, annars blir jag besviken.. :P

    SvaraRadera
  2. Det är antagligen inte tillräckligt knäppt för dig, men vi ska byta ut våra vigselringar.
    När vi gifte oss så hade vi så himla liten budget, och Marcus har alltid sagt att när vi får råd vill han köpa en riktig ring till mig. Nu har vi möjlighet att köpa "riktiga" ringar i vitguld, så då har vi gjort det nu. Min är klar och Marcus kommer om en vecka. Sedan ska vi åka till Skrea Strand och göra något romantiskt av det.
    Men det är så många som har åsikter om att det blir fejkringar eftersom det inte är de ringarna som vi hade när vi gifte oss. Nu gifte vi ju oss inte i kyrkan, så det är ändå ingen som välsignat ringarna, och det är ju vi som bestämmer själva hur vi vill göra, men orkar inte försvara det hela tiden, folk tycker så himla mycket om all..

    SvaraRadera
  3. jasså, bara det där. :P ja gör som ni vill och skit i alla andra! :)

    SvaraRadera
  4. Att ni är nöjda med era ringar är ju det som betyder något. Låter toppen med Skrea Strand.

    SvaraRadera
  5. Ah, va mysigt!! Skit i vad andra tycker å tänker angående ringarna. Huvudsaken är att ni är nöjda för det är på er de ska sitta.Stor kram

    SvaraRadera