tisdag 5 juli 2011

ensamt och långsamt

Det känns rätt meningslöst att vara hemma och ledig när barnen är hos sin pappa, mannen och alla kompisar jobbar.. Önskar att jag var en sån där cool njutningsmänniska som cyklar själv en mil till havet, lägger mig på en filt och äter jordgubbar och läser en bok och sedan simmar lite då och då för att svalka mig.
Eller går en lång strosande promenad i skogen.
Jag är nog tyvärr för rastlös.. Eller så är jag helt enkelt en obotlig sällskapsmänniska..

Kanske något att öva på.. Behöver nog lite förslag på hur man ska tänka för att INTE tycka att man slösat bort en hel dag om man tillbringat den med att ligga still och läsa en bok..

2 kommentarer:

  1. Du är nog obotlig sällskapsmänniska. Skulle önska jag kunde ge dig lite tips för jag tycker det är underbart att vara ensam men blir sällskapssjuk lite då och då. Jag tänker alltid, Gud va skön, nu har jag flera timmar för mig själv! Du kanske ska göra upp planer för dina lediga dagar, fast planer som bara innefattar dig själv och som inte är vardagssysslor. Då har du ju ändå gjort nåt och
    samtidigt haft det gött:)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det mer är att jag känner att jag slösar bort en hel dag om jag gör ingenting..
    Att det alltid finns något viktigare som jag hade kunnat göra istället..
    Kan inte riktigt rättfärdiga för mig själv att det är ok att göra ingenting..
    Men får jobba på det helt enkelt. Att göra planer låter som en bra idé..

    SvaraRadera