onsdag 20 juli 2011

en speciell dag..


Eftersom vädret inte verkar kunna bestämma sig bestämde vi oss för att strunta i Skrea Strand och vara romantiska på hemmaplan. Älsklingen rekommenderade Östra Tull på Gamla Torget, och det var verkligen kanongod mat och jättebra service. Visade sig att han som äger stället även har cafét på Mimers så jag har köpt kaffe av honom varje dag i snart två års tid :-) 


Missade att ta kort på förrätten, vi tog in lite olika Tapas;  bläckfiskringar, oliver, vitlöksfrästa champinjoner och tzatziki. Som varmrätt åt vi oxfilé som var fantastiskt god. Jag valde bakad potatis till, och älsklingen pommes frites. Till efterätt valde han banana split och jag citronsorbet med champagne (fast de bytte ut champagnen mot alkoholfri cider). Det var sjukt gott med färska jordgubbar!! 


Efter middagen tog vi en promenad i Bergfeltska Trädgården på Västra Gatan, och insåg varför vi alltid vill bo i Kungälv. Älsklingen hittade en liten liten groda.. 
Högst upp vid den mest fantastiska utsikten plockade älsklingen fram våra nya ringar. Exakt vad han gjorde och sa håller jag för mig själv, men ringarna visar jag gärna upp: 


Det är exakt tre år sedan vi förlovade oss vid Skrea Strand, så det blev lite jubileum också :-) 

1 kommentar:

  1. Grymt fina ringar ! Såna skulle jag oxå vilja ha :-)

    SvaraRadera