måndag 18 juli 2011

snabbvisit till Dalsland..

Det råder delade åsikter om ifall jag var mest
lik Lilla Fridolf eller en orange Teletubbie
Idag kom vi hem från en snabbtrip till Dalsland för att hälsa på kompisar. De har köpt ett hus en bit utanför Mellerud, alldeles vid en sjö, och det var fantastiskt fint.
Vi trotsade regnet och gick en liten sightseeing och tittade på slussarna och glaskonst. Eftersom jag inte kommer i mina regnkläder och regnet verkligen öste ner fick jag låna denna underbara oranga kreation.
Och jag var snustorr när vi kom hem :-)

Ska lägga in lite mer bilder när jag kan sitta bekvämare.

Deras barn är lika gamla som våra (vi lärde känna varann när vi var i samma föräldragrupp när vi väntade våra söner, och vi gick över tiden tillsammans, så det skiljer 5 dagar mellan dem, och sedan fick vi småsystrarna med bara ett halvårs mellanrum) och de lekte jättebra tillsammans.
Det är roligt med kompisar som man kännt sedan man låg i magen :-)

Nu ska jag titta på Äntligen Midsommar, med "Dylan" från Beverly Hills. Gammal kärlek :-)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du ser ut som en liten trädgårdstomte eller nåt på bilden! Gud va konstigt... Men söt är du:) Låter som en kanon dag, härligt! Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Herregud! Jag såg inte ens att det var du först, ha, ha :)

    SvaraRadera