tisdag 12 juli 2011

jag sliter mitt hår!!

Synd att man är beroende av att få pengar från a-kassan, annars hade det varit så jävla skönt att bara be dem att ta sitt jävla system och stoppa det nånstans där solen aldrig nånsin kommer att skina..
Vad har jag för nytta av att få en jävla massa pengar i en klumpsumma 25 augusti, det är nu vi har semester! Och vardagliga utgifter..

Puckot i telefon tyckte inte att jag skulle klaga eftersom det fanns de som faktiskt fått vänta på sina pengar sedan de ansökt i april. Gör det det mer ok att jag ska vänta på mina pengar? Det är väl snarare så att det är snudd på att de som väntat sedan april borde få någon slags skadestånd? Och att a-kassan betalar alla deras påminnelseavgifter och inkassoavgifter? Och hittar en ny bostad till dem, eftersom de blivit vräkta..

Nu har jag iaf suttit och räknat och räknat på a-kassa, föräldrapenning och csn. Det är inte lätt eftersom alla räknar efter olika perioder och har olika utbetalningsrutiner, men jag lyckades få ihop det fram tills bebisen kommer så får vi ta det därifrån sedan..

Puh, vilken pärs!!

4 kommentarer:

  1. du kan inte byta a-kassa? alla funkar ju olika, jag har tex aldrig någonsin haft problem med min vare sej när det gäller att få pengar utbetalda i tid eller något annat. men det är å andra sidan kanske unikt, så det blir samma skit ändå.. men kan kanske vara värt att testa om det finns någon du kan byta till?

    SvaraRadera
  2. Kan man byta a-kassa? Jag tillhör ju Kommunal, och är med i Kommunals a-kassa. Trodde inte man fick bestämma sånt själv..
    Eller tillhör och tillhör, jag är ju inte med i facket nu när jag inte jobbar..

    SvaraRadera
  3. du kan nog inte byta till vad som helst, beror som sagt lite på vad du jobbar med, men oftast brukar man kunna tillhöra till nån annan oxå. värt att kolla upp iaf?
    jag är tex med i journalisternas, men många andra i min branch är med i unionen. jag vägrar dock att byta just för att så många klagar på sena utbetalningar. :P

    SvaraRadera
  4. Ja, bägge passar ju din bransch ändå, då kan man kanske välja lite. Vet inte vad jag skulle välja annars. Fast iofs så har jag ju inget yrke alls just nu, då kanske man skulle kunna välja precis vilken a-kassa som helst :-)

    SvaraRadera