lördag 27 augusti 2011

ÄNTLIGEN en ny soffa - jag är sååå LYCKLIG!!

Snart kommer denna soffa att stå hemma hos oss.. :-)
Ja, inte riktigt denna, för vår har inga skinndetaljer, men det var den bästa bilden jag hittade.

Vi packade ihop hela familjen i bilen och åkte på soffjakt, och köpte även rullgardiner till alla sovrum - lagom tills nu när det faktiskt börjar bli mörkt i rimlig tid på kvällarna..

Dagen avslutades med kinamat på Thai Lee, och nu är vi hemma, drygt 10 000 kronor fattigare men nöjda med våra inköp. Däremot kommer jag aldrig att förstå folk som får en kick av att göra av med pengar. För mig är det bara ångestladdat..

Nu sitter jag och tittar på Gäster med Gester och känner mig nostalgisk.. Älskade detta program när jag var liten. Men tycker att det är dåligt att de visar texten hela tiden, man själv får ju ingen chans att vara med och gissa.. Men det är kul ändå :-)

2 kommentarer:

  1. Oh vilken fin:) Va roligt med nya soffa!

    SvaraRadera
  2. Ja, och äntligen!! Jag har jobbat på den här soffan sen.. ja, när blev vi tillsammans?
    Varje gång det har sett ut som att vi har varit nära att köpa en soffa, så har vi fått någons begagnade.

    Först fick vi en av svärmor, sedan kissade en av katterna i den, och när vi precis skulle köpa en ny så köpte svärfar en ny soffa så då fick vi deras gamla..

    Vilket är jättesnällt såklart, menade absolut inget annat..
    Men nu är den här soffan betalad och klar, så nu kan väl inget gå fel.. :-)

    SvaraRadera