söndag 28 augusti 2011


Kom precis hem från att ha firat svägerskans födelsedag. Det är alltid kul att komma hem till dem och äta eftersom hon är från Vietnam och man alltid blir bjuden på något spännande. Idag var det något som jag definitivt inte kan stava till, men de uttalar det "fö". 

Jag ska inte försöka mig på något som ens liknar ett recept, men såhär funkar det när man kommer som gäst:
De har kokat en soppa med massa grejor i för att få god smak, bl.a ingefära och citrongräs. Idag hade de lagt i köttet så att det skulle bli helt klart, men annars så tar man kött tillsammans med massa annat, nudlar, böngroddar, chili, några blad som smakar som något jag inte smakat innan, något grönt som typ smakar som fänkål (= lite lakrits) m.m. 
Man lägger allt det i en skål tillsammans med soppan, blandar och så äter man. Det blir jättegott!! 

Lillskrutten åt fyra stora portioner, och han åt alla bitarna med pinnar. Jag är grymt imponerad av min son!!! 

Jag brukar också roa mig med att titta på alla spännande ingredienser de har i sitt kök, och fråga vad allting är. 

En annan sak som vi har gjort idag är att vi har fått hem en spjälsäng. Ja, barnrummet börjar ta form. 
Jag erkänner att det ser jäkligt kalt ut, men det är ju två månader kvar så vi hinner nog... :-)


Det som skymtar under sängen är en babysitter som faktiskt är det enda som vi har köpt. Spjälsängen är faktiskt från när jag och mina syskon var små och har funkat även för bägge barnen. 

Nu blev detta ett jättelångt inlägg, så nu slutar jag skriva!
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar