måndag 29 augusti 2011

och så var även min "semester/sommarlov/arbetslöshet" slut..

Ja, nu sätter allvaret igång även för mig. På onsdag börjar skolan igen..
Det ska bli lite konstigt att börja med bara helt nya människor, och kommer nog missa gemenskapen lite eftersom jag dels bara kommer gå på onsdagar, och sedan kommer gå lite mer sporadiskt om två månader..
Visserligen går jag inte i skolan för att skaffa kompisar, men det gör ju lektionerna, och inte minst rasterna, lite roligare..

Pappavecka denna veckan, och jag ska försöka fylla tomrummet med att pyssla hemma. Begäret efter att boa har kommit med kraft! Det är roligt att man faktiskt har såna instinkter, lite som djur som skapar sig ett bo innan de ska föda. Hyllor har äntligen satts upp på väggen, rullgardiner inhandlats och skruvats upp i sovrummen, skräp körts till tippen..
Idag ska jag rensa och hitta andra platser för allt som just nu ligger i garderoben i barnrummet, sätta upp gardinstänger i de rum som inte har det ännu och när barnen kommer hem igen ska vi åka till Tyglagret så att de får välja gardiner till sina rum och jag till vårt sovrum och köket. Sedan ska det sys.. :-)

Jag hade varit en väldigt bra och effektiv hemma fru om jag alltid fick vara i åttonde månaden :-)



2 kommentarer:

  1. Duktig du:) Ska vi ses på fredag kanske..? Om hon har tid att släppa bobygget en stund. Jag är ledig så jag kommer till dig isf!

    SvaraRadera
  2. Fredag ser tomt ut i kalendern, så hon är så välkommen så.. :-)
    Vi kanske ska bestämma det lite bättre än här bland kommentarerna för säkerhets skull :-)

    SvaraRadera