fredag 19 augusti 2011

världens längsta dag..

Den här dagen började bra med frukostsällskap imorse, och sedan lyckades jag baxa ner en Billy bokhylla till nedervåningen och krossade bara en tavla på vägen i trappan.
Däremot var det inte så lätt att få upp den hyllan som jag ville ha på övervåningen, så mitt projekt stannade av lite och då sa det bara stopp. Det är frustrerande när man har saker som man kan göra, men man behöver hjälp av någon annan för att det ska kunna bli gjort..

Sedan har jag gått här och tittat på regnet och klockan om vartannat och undrat hur tiden kan gå så långsamt. Bakade en kaka som blev för torr eftersom jag inte orkade mäta upp kakao ordentligt och så har jag spenderat massa tid med att sitta och titta på min mage som beter sig som om en alien försöker komma ut ur den. Hade bebisen varit en kyckling så hade h*n nog kläckts för länge sedan. Tur att magen är lite mer hållbar än ett ägg..

Nu ringde iaf älsklingen och sa att han är på väg hem och att hans syster ville komma förbi och låna en film och då tänkte han att hon kanske ville fika med oss. Vilken TUR att jag har bakat en kaka :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar