torsdag 1 mars 2012

inspiration

Vi har bestämt oss för att det är dags att bli lite sundare här hemma.. 
Man vill ju att insidan ska vara lika vacker som utsidan :-) 

Älsklingens kompis har en matblogg, Lisas Godbitar, och efter att ha läst den så har jag fått massa inspiration till rolig och nyttig mat och tänkte prova LCHQ och se om det är något för oss.. 
Ok, kan erkänna att artikeln om Lisa i Aftonbladet Wellness också gjorde sitt till inspirationen: 



Lisa har en dotter som är lika gammal som vår Skruttan och en som är 4 månader äldre än Skrott.. 
Kan ganska säkert säga att jag inte kommer att se ut sådär om 4 månader.. 

Men det är som sagt både insidan och utsidan som ska må bra. 
Och må bra vill vi göra alla fem :-) 

3 kommentarer:

  1. Hej! Va smickrad jag blir, tack. Lycka till! Vi har aldrig ätit så gott som vi gör nu. Häls Lisa

    SvaraRadera
  2. Lisa, jag har förstått det.. Marcus pratar om Magnus matlådor ibland, kanske jag t.o.m lyckas få med honom matlådor nu:-)
    Gillar din blogg, och tycker att det ser så gott ut, men nu ska vi försöka lyckas laga nåt själva också.. :-)

    Emma, det betyder Low Carb High Quality.. Om jag fattat rätt handlar det om att man inte ska utesluta kolhydrater utan välja rätt kolhydrater..
    Lisa har ett inlägg om det i sin blogg..

    SvaraRadera