fredag 23 mars 2012

Latte Art

Var på Willys och hittade den här mjölken. Den finns såklart säkert överallt, men jag köpte den iaf på Willys. Och det blev verkligen så mycket skummigare med den.. Känns som att jag hade velat skriva att den är lite sötare än vanlig mjölk, men tror faktiskt att det är jag som uppfattar sötman mycket mer i allt möjligt nu. Jag har inte ätit något som innehåller socker på snart tre veckor, och man upplever smaker på ett helt nytt sätt.
Det är rätt häftigt faktiskt : -)

1 kommentar:

  1. oftast är det denna mjölken som cafeer använder sig av då den är lätt att skumma i "kaffemaskinen" när jag "jobbade" som caf´e biträde så hade de detta på espresso house,och säger som dig, den smakar sötare! Vet dock inte hur de framställt den eller hur fet den är? men måste ju bli superbra med din skummvisp! håller även med dig med smaker när man inte ätit sött på länge, har inte ätit sött på fem veckor och njuter mkt mer av både mat och frukt.

    SvaraRadera