torsdag 15 mars 2012

Liten utvärdering.. eller nåt..

Det har nu gått en och en halv vecka sedan jag började äta enligt lchq. 
Vi har ätit jättegod mat, jag mår jättebra och jag har inte haft något sötsug över huvudtaget. När resten av familjen dukade upp smågodis och chips till Melodifestivalen i lördags så var det inte ens svårt att låta bli det. (Jag gnagde på en bit 70% mörk choklad med havssalt.) 
Det stod en öppen godispåse i köket i två dagar innan Marcus åt upp allt, och inte en enda gång stoppade jag ner handen för att bara ta en liten... 

Det har blivit lite som en hobby att hitta och prova nya recept, och jag har varit upptagen med det. Jag har egentligen inte trott att det skulle göra någon skillnad på vikten egentligen, men det känns bra att inte stoppa i sig massa halvfabrikat och skräp och ihop med träning så kommer jag iaf att må bra. 
(Fick också veta att två av de piller jag äter gör att man går upp i vikt, så min dietist tyckte att jag skulle vara väldigt nöjd om jag höll vikten.. )
Så döm om min förvåning när jag ställde mig på vågen imorse och den visade -2,5 kilo!!!!! 


4 kommentarer:

  1. Wohoo, grymt systrami! Verkar mumsigt som tusan dessutom! :) Puss

    SvaraRadera
  2. Grattis! det e underbart när man ser resultat!:-)

    SvaraRadera
  3. WOW, heja dig! Vanligt att man stannar och står still ett tag när man hållt på ett par veckor men sen börjar det ta fart igen, bara en liten varning ifall du skulle tappa tålamodet. Själv hatar när vågen står still fast man inte skall titta på den =) / Lisa

    SvaraRadera
  4. Tack tack, vad gulliga ni är :-)
    Egentligen borde man kasta vågen och bara fokusera på bra mat och träning enbart för att må bra.. Men det är svårt :-)

    SvaraRadera