torsdag 27 februari 2014

Typiskt.....

Varför börjar vi alltid så tidigt i skolan? När jag inte fick träna började vi kl 10 varje dag, perfekt för att hinna gå på morgonpassen. Men nu står det plötsligt bara 9.00 eller t.o.m 8.00 på schemat. Hur motiverad jag än är att komma igång med träningen så är jag inte så motiverad att jag studsar upp ur sängen kl halv 5 för att hinna träna, duscha och sitta på bussen kl 06:55. Även om jag sminkar mig på bussen och äter frukost under första föreläsningen...
Har dessutom tre barn som inte vaknar, klär på sig, äter frukost, borstar tänderna, får med sig gympapåsar/läxor/simkläder/frukt och kommer iväg i tid av sig själva...
Så kan vi bara bestämma att inga föreläsningar börjar innan kl 10, helst 11... Fast ändå ska vi aldrig sluta efter kl 15 såklart... Och helst slippa plugga hemma... Och höja studiebidraget med några tusenlappar.. och så fred på jorden... det var nog allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar