tisdag 1 april 2014

Balkongpimpning

När Marcus åker bort brukar jag passa på att ha lite projekt att fixa med. Jag har målat alla innerdörrar vita, målat köket och målat sovrummet.. Hm, mina projekt innefattar målning en hel del...
Vilken tur att jag gjorde något annat den här gången då :-)

Igår satt jag och googlade bland alla lågpriskedjor, och idag efter att jag hämtat barnen åkte vi runt och handlade blomlådor, ett parasoll (som tyvärr inte gick att fästa på vår balkong), massa fejkväxter (eftersom jag är oförmögen att hålla äkta växter vid liv) och ett litet växthus.
Ja, jag inser ironin i den sista meningen, men Marcus har sagt flera gånger att han vill odla på balkongen, så han och Tias ska få vara ansvariga för växthuset. Och om inte annat kan vi använda det som hylla att ställa fler fejkväxter på ;-)

Balkongen blev iallafall väldigt mysig. En gammal hylla fick agera bänk, så nu kan vi sitta flera personer där och det finns plats att lägga in saker under. Har inte kommit på vad ännu, men kanske krukor som inte används?

Nu hoppas vi bara att solen stannar kvar så att vi kan sitta på vår balkong och mysa och njuta. Och såklart dricka smoothies ;-) 

2 kommentarer:

  1. Vi kommer och provsitter på torsdag. Ser ju väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna! Vi tar kaffet på balkongen då :-)

      Radera