onsdag 2 april 2014

Pappa kom hem, för vi längtar efter dig... ;-)


Jag sitter på balkongen och väntar på att Indra ska somna så att jag ska kunna träna. Som synes går det sådär...
Väntar också på att solen ska komma till vår balkong så att det blir lite varmare här. Hela gatan utanför flödar av sol, men vi har en dum vägg i vägen..  Än så länge är solen mer än välkommen på balkongen med sin värme, sen blir det bastu. Skulle behöva tips på ett bra parasoll som passar på en smal balkong. Eftersom det inte går att sätta fast på räcket så behöver vi en med fot. Den måste nämligen kunna flyttas med solen, och vår balkong är ganska lång. Var hittar man en fot till parasoll som tar så liten plats som möjligt, är hyfsat tung och som inte kostar multum?

Nu har Marcus varit borta i tre dagar och barnen tycker att det räcker. För en liten stund sedan kom Indra med min telefon i handen med Marcus i luren. Hon hade ringt honom i Thailand och talat om för honom att han ska komma hem nu. Det kostar 5 kr / minuten att prata med Marcus på mobilen när han är i Thailand, tror inte att hans jobb blir så glada över den räkningen om Indra ska hålla på att ringa till honom lika ofta som hon gör annars. Dags för mig att hålla lite bättre reda på min mobil... 

Nu har lillskrotan somnat, det hörs på att hon hostar mer och mer, stackars liten.. Enveten förkylning som aldrig går över. Febern är borta iaf. Imorgon tror jag att hon kan gå till förskolan den lilla stunden jag ska föreläsa på Katrinelund. Men, som sagt, nu sover hon, fram med fitnessbollen och hantlarna och Olga-boken. Det går såååååå mycket lättare att träna när inte Indra är med och hjälper till :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar