måndag 28 april 2014

Nu kör vi, Anna och jag!


 Såhär ser det ut i vårt kök just nu. 
Staplar med modifast från golv till tak. 16 kartonger som ska räcka i en hel månad. 

Jag inser själv att detta är en skymf mot mitt (enda) hyllade inlägg att jag skulle sluta banta (som du kan läsa här), men jag har lite olika försvar, välj det som passar bäst: 

Jag skrev inlägget innan jag hade haft träningsförbud i ett helt år. Visst kan man säkert hålla vikten även om man inte tränar, jag känner många som gör det, men jag klarade det inte. Den vikten jag hade när jag skrev det inlägget, den vikten har jag inte idag. Idag väger jag ca 7 kg mer än då, och det känns inte bra. Därför gäller inte mina kloka ord just nu.
Mitt mål däremot är just att komma tillbaka till den känslan.

Så när Anna bestämde att köra Modifast för att få en kickstart i sin viktnedgång så bestämde jag mig för att haka på och köra tillsammans med henne. Därför står nu 16 kartonger Modifast i vårt kök. Och jag har gjort ett styrketräningsschema baserat på lite Olga, lite Challenge, lite CX Works och lite Bodypump så att vi inte ska tappa våra muskler under tiden utan mest bli av med fettet.

Idag har vi vägt oss och imorgon ska vi ses och mäta varandra så att vi kan se resultat både på vågen och måttbandet. Min första stora utmaning kommer att vara Londonresan, men det får helt enkelt funka.

Nu ska jag gå och lägga mig för dels är jag hungrig och dels ska jag gå upp tidigt imorgon för de har flyttat 7:30-indoor till 7:15. Som om det inte redan var okristligt tidigt..


3 kommentarer:

  1. Om du ändå tänker göra det kan du ju lika gärna ta mina från källaren också. Försök bara vara försiktig och ät alla påsar du ska äta och se till så du får i dig all näring och allt kalium du behöver. Vi klarar London!! Puss!

    SvaraRadera
  2. Tack, men jag har ju redan fått dina från källaren. Vi hade ju en diskussion om det med mamma bla.
    Men jag lovar att jag äter alla påsar jag ska! Och tack för att du stöttar mig i London, det kommer jag att behöva! Du är bäst! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oups. Men det lät generöst iaf. Jag menar, ge bort samma sak två gånger, dubbel generositet, det är inte illa. :S

      Radera