fredag 17 september 2010

ångest!!!

Nu har jag snart halva inne på psyksjukhuset..
När jag försöker lura mig själv att jag inte alls är orolig så reagerar kroppen istället.
Ont i magen, mår illa, kan inte sitta still..  Älsklingen gick iväg i 5 min för att lämna ett par bilnycklar till en kompis och när jag hörde honom stänga dörren och jag blev ensam i lägenheten så fick jag en sån ångestattack att jag nästan hoppade från balkongen. Nervvrak är bara förnamnet...  Och om de nu hittar något på röntgen imorn så att det blir fler utredningar, väntan, undersökningar... Ja, det är ju faktiskt hela utredningen av hjärtat kvar..  Sen är det allt som hände veckan innan som jag valt att inte blogga om..
Sedan sönd 22 augusti har omtumlande besked och känslostormar avlöst varann med ganska exakt en veckas mellanrum.. Har inte ens hunnit smälta det ena innan det är dags för nästa.. September månad har varat i flera livstider känns det som..  Fy fan!!

Ett stort tack till alla er som funnits där och orkat lyssna och inte klagat på mina sms-bombarderingar dygnet runt.. Får dåligt samvete för att jag ballar ur när det finns de som har det så mycket sämre, men kan tyvärr inte rå för det..

3 kommentarer:

  1. Du vet att du kan ringa dygnet runt vännen. Du får gärna höra av dig och prata av dig om allt....även sånt du valt att inte blogga om. Blir ju orolig här...en av mina bästa vänner har det jobbigt, vill veta, vill hjälpa & finnas där för dig!! Kraaaam!!

    SvaraRadera
  2. Vännen! Jag har ju som du vet stor erfarenhet av undersökningar och är ju sjuk.....du behöver inte ha någon allvarlig sjukdom, det viktigaste är väl att de hittar vad som är fel och kan åtgärda det? Förstår att du är rädd, det är aldrig roligt att göra undersökningar och klart man är rädd att det är något farligt men det är inte det oftast. Jag är undantaget gumman, inte du! Ring mig när som helst! Förstår dig så väl. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack gumsar!
    Carina, tack för samtalet imorse.. Jag ska försöka att se det så att OM det är något så är det BRA att de hittar det! Vad som än händer så tänker jag kämpa mig igenom det.. :-)
    Tina, I know.. Har bara inte haft ork.. Men vi ses ju på söndag, då ska jag berätta allt..

    SvaraRadera