onsdag 15 september 2010

...skolan slut för idag...

..inga mer lektioner iaf. Måste dock sitta hela kvällen och plugga naturkunskap..
Skulle behöva någon som är riktigt grym på atomer och neutroner och protoner och molekyler och sånt.. Har massa frågor om det periodiska systemet, och är helt förvirrad över vad de olika siffrorna står för.. Om man bara får veta antalet protoner i atomen, och atommasstalet inte är samma som masstalet, hur ska jag då kunna veta hur många neutroner (eller elektroner?) som finns i atomen?
Och vad är alla de där ämnena för någonting? Och hur vet jag det?

Den främsta frågan är tyvärr varför jag ska veta det alls. Det borde vara intressant, men jag kan verkligen inte tycka det. Kemi- och geologi-delen av naturkunskap är inte min grej.. Tyvärr..

Nä, nu ska jag plocka ihop mina grejor och gå en promenad med Johanna istället för att sitta här som en mupp..

Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Får lägga in en kommentar själv här och bara lägga till att det är guld med klasskompisar. Hade aldrig klarat såpass många frågorsom jag gjorde om det inte varit för Annelie, Therese, Klas och Sandra (även om våra konstiga ssociationer mest förvirrade Klas..) Tack!!

    SvaraRadera