måndag 27 september 2010

tillbaka..

Det blir ett lite långt inlägg.. Har precis fått tillbaka internet..
I torsdags var det en elektriker här för att laga någonting i huset.
Tyvärr råkade han samtidigt klippa av en liten sladd -
som orsakade total blackout på TV, internet och hemtelefon i hela huset..
Hela helgen tyckte jag att det var ganska skönt, ända till söndag kväll när barnen somnat och älsklingen var på våldskväll.. Hade kunnat läsa en bok, men det kändes plötsligt obehagligt tyst..

Dramatik har det varit i huset här.
I fredags morse trodde jag att jag skulle få njuta av lite vardagslyx när älsklingen och barnen åkt iväg. Hann bädda alla sängar, sätta mig med en kopp kaffe och hade en tid till en timme på gymet innan skolan började..
Det blev till att städa upp efter ytterligare ett inbrott i förrådet innanför garaget. Denna gången får man väl säga att vi hade tur, ingen av de bilar som smashats var vår.
Däremot hade "de" rivit ut allt i vårt förråd, skurit upp lådorna med kniv och öst ut gamla bebiskläder, leksaker och annat icke stöldbegärligt som vi varit tvugna att ställa i förrådet pga platsbrist i lägenheten.
Dessutom hade "de" tagit alla våra madrasser och dragit dem till ett tomt förråd längst in. Där hade "de" dragit av tyget från madrasserna och satt upp för dörren, våra madrasser låg på golvet och därinne stod även våra fåtöljer. Dessutom hade "de" satt upp porrbilder på väggarna. Det mest ironiska var att de satt upp två hänglås på dörren..

Fastighetsskötaren klippte upp låsen, men med tanke på vad som gissningsvis försiggått där rådde han mig att inte röra våra grejor. När jag sedan röjde i vårt förråd upptäckte jag misstänkta vitaktiga fläckar på bebiskläderna. Allting slängdes ner i en kartong för att sedan rensas. Det vi absolut vill spara ska tvättas på 90 grader, tio gånger i rad - MINST!!! Så jävla vidrigt!!!

Nu har samtliga hyresgäster fått nog. Vi har samlats och bestämt att tillsammans stå upp mot HSB för att det ska vidta åtgärdet mot det här. Älsklingen var med på möte hos närmsta grannen, och vi är ganska många som kommer att starta en fond hos länsrätten där vi ska deponera vår hyra till HSB ordnar upp skiten.
Deras ursäkt är att huset är till salu och att de därför inte lägger någon energi på det...

Har en bra nyhet också!!
PÅ MÅNDAG OM EN VECKA KOMMER MÅLARNA!!!
Äntligen!!
Litet missförstånd att de inte fått med vardagsrummet i sin arbetsbeskrivning, men det har jag ju en vecka på mig att lösa.. När vi kommer hem från Danmark på måndag kommer vi kanske komma hem till ett helt nytt hem :-)

Kramar från mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar