söndag 4 september 2011

Mitt nya diadem..



Vill bara berätta om mitt nya diadem som jag köpt och som jag älskar. Perfekt för mig som i vanliga fall måste sätta upp håret med hårnålar eftersom det krullar sig så konstigt annars. Nu när jag har bråttom på morgonen så är det bara att sätta på diademet och gå. Funkar både med blött och torrt hår, och så kan man sätta upp håret utan att det bara ser tråkigt ut.
Och om man vill festa till det lite så blir man såhär snygg:

Då har jag plattat håret, tuperat underhåret uppe på huvudet och tagit de främsta hårslingorna och satt ihop dem bak med hårnålar. Hur enkelt som helst.. (Måste tyvärr säga att det var snyggare i verkligheten, fick liksom inte till det riktigt när jag försökte fånga det på bild..)

Och bara ignorera det faktum att jag ser totalt skev ut. Vet inte om det är för att jag fotar i spegeln eller om det är vinkeln..

Pratade med min kära syster på Skype förut idag och visade henne mitt diadem. Då skrattade hon och visade upp ett exakt likadant som hon hade köpt. Hon hade köpt sitt på H&M medan jag som den Kungälvsbo jag är har inhandlat mitt på Ica Maxi.. Vet inte vad hennes kostade, men jag gav 34.90:- för mitt iaf.
Finns även i sköldpaddsfärgat :-)


4 kommentarer:

  1. Jag ser knappt diademet för du ser så konstig ut på bilden.. :)

    Vad gör du med munnen och varför ser din näsa ut att vara lika stor som min?

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. diademet ser du ju på den lila bilden, den undre är det frisyren du ska titta på.
    Jag gör ingenting med munnen, tror den blir konstig av skuggan från den gigantiska näsan. Man måste fota min näsa från rätt vinkel, tar man såhär så blir den exakt likadan som din..

    Jag fick dessutom sjukt skeva ögonbryn och påssjukeliknande kinder, så det KAN vara den konstigaste bilden som tagits på mig..

    men puss tillbaka :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, tänkte inte på det men nu när ni båda har sagt det så ser jag ju verkligen likheten med näsan. Världens finaste syskon!! Puss puss!

    SvaraRadera
  4. Anledningen till att du missat det innan är att jag helt enkelt undviker i största möjliga mån att bli fotograferad i den vinkeln, och det syns inte lika tydligt live..

    Calle och jag har ju förutom näsan även fått de snygga hängande ögonlocken och mastodontbrynen.
    Och nästa gång du kommer hem så ska du titta på våra händer, de är skrattretande lika och jag kan säga att även där är det du som fick de snygga generna, även om det kanske för Calle inte spelar så stor roll..

    SvaraRadera