måndag 26 september 2011

kanske man skulle unna sig att gå till frisören istället?

Första och sista försöket att göra folieslingor på mig själv slutade med att jag i panik slet ut all folie och kletade in resten av blekningen i håret. Blekningen räckte inte, så med en handduk på huvudet och en sjal ovanpå tvingade jag med mig älsklingen till Maxi för att köpa mer färg. Såg ut som en cancerpatient på cellgifter och ville inte gå själv, men vågade heller inte riskera att älsklingen kanske skulle köpa fel färg..

Så nu kommer halva håret bli blekt i 20 minuter längre än resten, och medan jag väntar på resultatet sitter jag och googlar på om det är farligt att bleka håret när man är gravid. Tydligen är det inte farligt, men det kan bli kycklinggult.. Yeeey :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar