tisdag 27 september 2011

the blonder the more fun?

Ja, det blev kanske inte den bästa bilden i världshistorien, men man ser iaf att håret är blondare och inte kycklinggult :-)

Vilket det blev först, men Moods Pärlblond (nr 102) är en magisk lifesaver.. Den trollar bort alla skiftningar av gult eller orange, och resultatet blir kanon. Tar man en till förpackning med pärlblond så kan man få till den där riktigt vitlila looken, som man sedan behåller genom att använda silverschampoo och silverbalsam en gång i veckan..

Nu ska jag sätta mig och tokplugga på alla lagar, Socialtjänstlagen, Hälso-och sjukvårdslagen, Offentlighets-och sekretesslagen, Patientsäkerhetslagen, samt Lex Maria, Lex Sarah och Delegering.
Dessutom ska jag lära mig kapitel 5 och 6 i boken.
Jag hade kanske kunnat börja med det här lite tidigare, speciellt med tanke på att jag bara läser ett ämne..

Men jag har köpt en jättefin skötväska till barnvagnen och jättegulliga strumpor till bebisen..

4 kommentarer:

  1. Sicken vändning. Från en förklaring till varför du inte bloggar till två inlägg om dagen i två dagar i rad - I am impressed, are you impressed?

    Ser ut att ha blivit jättefint med håret i alla fall. Jag ser fram emot att fixa mitt hår snart, ska göra det i Australien eftersom jag inte vågar släppa lös folk med tjock svart hår på mitt tunna råttfärgade.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Haha, ja visst är det lustigt.. Det var väl bara för att jag skrev så..

    Nä, tror att du gör klokt i att vänta. Australiensarnas hår påminner väl lite mer om vårt iaf :-) Vad ska du göra med håret?

    SvaraRadera
  3. Blir förmodligen något tråkigt som lite slingor och toppning. Måste ju bli av med den förbannade luggen också. Det var verkligen korkat att klippa den innan jag åkte till ett sjukt varmt och fuktigt land. Dessutom är den sådär lagom mellanlängd nu så kan inte göra nåt alls med den. Saknar lite mitt ändra hårfärg varje vecka-jag, samtidigt som det är rätt skönt att ha mer naturlig hårfärg.

    SvaraRadera
  4. Vet hur du känner.. Det är skönt att slippa utväxt och att inte behöva bry sig, men jag känner mig väldigt tråkig efter ett tag om jag inte får göra nåt nytt.
    Måste erkänna att jag är imponerad av folk som har samma frisyr och hårfärg i 30 år..

    Nu kommer du ju snart hem, men tyvärr är det ju fuktigt både i Sverige och England (fast mer rått än varmt), så håret gillar sig kanske inte hemma heller..

    SvaraRadera