onsdag 7 september 2011

snabbis

Sitter i skolan och har precis gjort klart en uppgift om vård- och omsorgsorganisation i Västra Götaland. Vi ska träffas i klassrummet om 10 minuter igen..

Är sjukt trött idag.
Igår låtsades vi att klockan var mer än den var och la barnen lite tidigare för att jag själv ville sova. Älsklingen läste visserligen jättelänge för Lillskrutten i "min morbror trollkarlen", så han somnade nog rätt i vanlig tid ändå. Själv slocknade jag kl 20.
Ändå var det skitsvårt att komma upp imorse, snoozade och snoozade och förhandlade (med mig själv) bort både frukost och fixa-håret-tid..

När vi kom till dagis hade jag totalt glömt bort att det var matsäck idag, så det var tur i oturen att jag inte hann äta frukost hemma. Lilla Trollet fick ta min frukostmacka och min vattenflaska och bära sin matsäck i en fryspåse.. Jo, jag ÄR en bra mamma, jag lovar..

Tips på uppiggande preparat tack! De behöver inte vara lagliga eller så, bara de inte skadar bebisen :-)

2 kommentarer:

  1. Neee Anna-Panna inga preparat nu. Tillåt dig att vila och vara tröttis istället gummsan :)! Du är gravid och småbarnsmamma... Dra ner på måsten och slappa i sängen istället! Sov sov sov. Puss puss från snusförnuftig!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att du är precis rätt person att ge de råden också :-)
    Jag försöker, men jag blir nästan mer stressad av att gå och lägga mig om jag inte har full kontroll på allting först.. Och jag litar ju inte på att nån annan klarar att göra det heller..

    SvaraRadera