söndag 29 augusti 2010

läskig lunch

I fredags bjöds det på denna läckra supé.
Som varmrätt serverades avhuggna fingrar på en bädd av likmaskar och blodiga larver.
 Givetvis med blod-sås..
(Tyvärr hade vi inget att göra naglar av, det hade gjort att fingrarna såg mycket mer verkliga ut..)


Desserten bestod av bajskorvar:

Ja, mycket kan man lära sig av att titta på bolibompa :-)

Idag har varit en jobbig söndag - på det känsomässiga planet..
Tur att den snart är slut, och hoppas på att allt ska bli bra.
Nu ska jag krypa ner i sängen och krama hårt på min älskling!!
(dessa underbara teckningar är gjorda av Jeff Thomas)

Kramar från mig!!

4 kommentarer:

  1. Mumsig lunch ni åt...speciellt bajskorvarna haha. :)
    Ang. familjeliv så hade jag hoppats hitta nån tråd med mammalediga från Kungälv (helst Kareby där jag bor)..men än så länge har jag inte hittat nån. Det blir lite långtråkigt ibland att bara gå hemma och prata bäbisspråk, plus att man blir lite asocial av att inte träffa folk. Är inte uppvuxen i Kungälv heller så jag känner inte en kotte. :) //Malin

    SvaraRadera
  2. Jag använde skållade mandlar till naglar när jag gjorde "fingrar". En halva på varje, såg göräckligt ut ha, ha...

    SvaraRadera
  3. Tycker det ser rätt äckligt ut ändå faktiskt. Hoppas det smakade bättre. =)

    SvaraRadera
  4. Maria, smaaaart!!
    Tack för samtalet idag förresten! Puss på dig!!!

    Malin, jag skrev till dig på fl.. Jag har ju inte skola varje dag, så jag hittar gärna på något.. Är ju oxå inflyttad..

    Elin, det smakade inte så mycket roligare än det brukar smaka med korv och makaroner, eller negerbollar, men det var helt ok :-)

    SvaraRadera