onsdag 11 augusti 2010

roligt med resultat

Eftersom jag inte har fått köpt ordentliga skor så har jag lagt projekt jogga lite på is.
Istället har jag blivit sportlifes ivrigaste besökare.
Den primära anledningen till att jag nu satt igång med att träna som en tok
är för att träna upp min sjukt klena rygg, och för att må bra och orka mer.
Och så ska jag inte ljuga om att jag gärna blir lite fit och kommer i mina gamla kläder igen.
Så innan jag började mätte jag flera olika kroppsdelar. Midja, mage, stuss, armar, lår m.m.
Idag tänkte jag för skojs skull se om något hänt, och döm om min förvåning när jag
upptäckte att jag minskat 5 centimeter över magen. Shit!!
Det känns väldigt bra måste jag säga :-)

Mina två kickstartsveckor är inte ens slut. Och jag tycker inte att jag har försakat något,
eller knappt gått ur min bekvämlighetszon med träningen.
Jag har gått en powerwalk på en timme varje morgon innan frukost,
och så har jag tränat olika pass på kvällarna.
Ja, ett pass per kväll alltså.. Styrka eller kondition.
Sedan har jag ätit mycket proteinrik mat, mycket grönsaker och druckit mycket vatten.
I lördags åt jag lördagsgodis, lite chips och drack alkohol (var ute en sväng på krogen
med en kompis). Jag tror att man måste unna sig något gott en dag i veckan,
det viktiga är att man låter det vara bara den dagen..

Ikväll ska jag träna zumba igen, och idag ska fru BB följa med. Kul!
Man behöver någon att skratta ihop med på det passet :-)

kramar från mig

2 kommentarer:

  1. Grymt! Det var bra gjort, tycker jag. Undviker nu att säga att du är duktig, kanske du märker. =)

    Vi ses imorn! Vi har pratat lite om grillning på Kappland, men det verkar som att det ska bli kasst väder. Har sagt att i så fall kan vi vara här hemma och ta en drink, vad tycker du om det?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilka är vi?

    Det är försent för mig, jag är redan stenhårt fast i duktig-flicka-syndromet!! Men tack ändå :-*

    SvaraRadera