söndag 1 augusti 2010

Caipirinha med Döden

Jag har läst en rätt konstig bok..
Jag hade nog aldrig valt ut den helt spontant. Men nu låg den på mammas nattduksbord och var mer lockande än de andra böckerna..

Jag är inte helt säker på vad jag tyckte om boken, men det lutar år att jag tyckte om den. Något jag är helt säker på är att jag blev väldigt nyfiken på en Caipirinha-drink :-)
Och så undrar jag vad det är för skillnad på en Caipirinha och en Mojito? Är det limen?

Kramar från mig



Såhär lyder baksidetexten:
När Ericas sambo Tom berättar att han vill ta en paus i deras förhållande rasar hela Ericas värld. Hon som trodde att deras liv tillsammans var perfekt! Sent en kväll när Erica tröstat sig med några glas vin ringer det på dörran. Utanför står en stilig man som presenterar sig som Döden. OCh utan att Erica riktigt har förstått hur det gått till, har hon bjudit in honom.
Döden visars ig vara en charmerande man som gärna lagar fantastiska middagar och vet att uppskatta livets goda. Dessutom är han en bra lyssnare och beter sig alltid som en oklanderlig gentleman. Inte konstigt att Erica låter sig charmas. Men att inleda en relation med Döden får alltid oanade konsekvenser...


7 kommentarer:

  1. Typiskt, skrev en kommentar, men glömde förmodligen att göra alla steg för att skicka den.. Lite virrig.

    Jo, jag skrev det att i en Mojito så är det färsk mynta och lite sodavatten oxå (tror jag iaf), medan det bara är sprit, rörsocker, lime och is i en Capirinha. Väldigt gott för övrigt. =)

    Kanske ska läsa den där boken, låter intressant.

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Då var det typ som jag trodde..
    Vi får väl blanda till lite såna och dricka i varsin hängstol på min balkong när du kommer hem. Då kan du låna boken också..
    Ska skriva en recension av mobilen oxå. lovar.

    pöss

    SvaraRadera
  3. Hm, först nu när jag tittade på bilden av boken så såg jag att det var en bild av en drink på framsidan.. När jag läst boken har jag bara sett framsidan som odefinierat grön typ..
    Där ser man..

    SvaraRadera
  4. Ja, det låter som en plan! Jag har nog lite sprit hemma hos mamma och pappa som vi kan ta. =p

    Haha, man ser det man vill se, eller nåt.

    Puss puss systrami

    Förresten så har jag prelbokat en resa till Afrika till jul. Måste bara få ledigt från jobbet. Spännande va?

    Kommer ni över på partaj i september? Skulle va skoj!

    SvaraRadera
  5. Afrika.. Absolut spännande!!
    Skulle vara skitkul att komma och partaja i september. Hoppas att ekonomin tycker det oxå, alltid den det hänger på :-(

    SvaraRadera
  6. Caipirinhan är mycket starkare, så jag gillar denn sämre än Mojiton, men smaken är som baken, och den skall vara gjord på Cachacha eller vad den heter, sockerrörsspriten från brasilien med en räka på etiketten.

    SvaraRadera
  7. Vad koplicerat det blir.. Muskovadosocker och Cachachasprit..
    Kanske ska överlåta det åt proffsen och bänka oss på en uteservering någonstans istället för min balkong :-)

    SvaraRadera