måndag 2 augusti 2010

Sony Ericsson Vivaz Pro

Jag älskar min nya mobil!
Älskar den stora skärmen och det funkar med touchscreen eftersom jag kan använda tangentbordet när jag skriver sms och ska hitta rätt i telefonboken m.m
Dessutom kan man skriva sms med vanliga sifferknappar, fast på skärmen. Det är guld om man av någon anledning bara kan använda en hand..

Den kan vara liiiite seg när det gäller att öppna telefonboken när man ska skicka sms, men det handlar om en extra millisekund typ.
Jag har filmat och fotat massor. Det blir kanonskarpa filmer, och korten blir jättebra - i dagsljus. Saknar en blixt. Det är en fotolampa -LED, men det blir inte alls samma skärpa, så i mörker blir det väldigt grynigt. Om man inte tar kort på mindre än en meters avstånd. Även när man zoomar blir det väldigt oskarpt. Bättre att ta en bild på avstånde och sedan beskära den på datorn. Det är jag lite besviken på eftersom det var en viktig funktion för mig.
Vill man ha en bra kamera på sin mobil så tror jag att man ska satsa på en Nokia, för de har fattat det här med blixten.

Nu har jag inte surfat särskilt mycket med mobilen, men det lilla jag har provat så har det funkat jättebra. Man får upp hela sidorna så som de ser ut på datorn och det går hyfsat snabbt..
Om ljudet finns det inget speciellt att säga. När jag pratar i telefon hörs det bra, och det är väldigt bra ljud när man lyssnar på radion.
När man filmar blir mikrofonen åt fel håll, så att jag som filmar hörs väldigt högt, jämfört med de som blir filmade. Det är lite synd, men jag undviker helt enkelt att prata när jag filmar. Och om man vill dokumentera något och berätta under tiden man filmar så är det ju inte helt negativt..

Allt som allt så ger jag min mobil höga betyg på det mesta. Den får minus för avsaknaden av blixt på en i övrigt otroligt bra kamera, och för att det är väldigt svårt att se på skärmen i solsken.
Sedan blir det såklart kladdigt på skärmen eftersom man måste ta på den hela tiden, men det är väl så det blir om man har touchscreen.

Tycker att den är snygg oxå!!

2 kommentarer:

  1. Värst vad jag spammar dig hela tiden känner jag, men är ju nyfiken o sådär. =) Batteritiden då?

    SvaraRadera
  2. Batteritiden glömde jag.. Har inte funderat över det, så gissar att den är helt ok utan att vara outstanding.. Jag leker ju ganska mycket med min mobil, messar och lyssnar på musik och så.. Tror jag laddar den efter tre dagar ungefär..

    SvaraRadera