måndag 2 augusti 2010

projekt jogga

Idag började jag mitt nya projekt.
Jag ska börja jogga!!
Jag har insett att det måste finnas en hemlig teknik i joggandet som jag har missat. Jag kan gå på ett spinningpass eller studsa runt på aerobics i en timme, men jag orkar knappt springa en kilometer..
Även när jag var som mest väldtränad var det så..

Men nu ska det alltså bli ändring på det!
På söndag om två veckor ska jag jogga hela Hälsans Stig - 5 km - utan avbrott.
Senare i höst kan vi börja prata om tider och sånt.. :-)

Jag ska dessutom försöka slå tre flugor i en smäll och samtidigt träna upp min klena rygg och försöka komma tillbaka i min gamla form. Det är skrämmande lätt att tycka att man väl alltid har sett ut såhär, insåg jag när jag tittade igenom lite gamla foton och hittade det här:
Idag har jag gått en timmes powerwalk innan frukost, gått på ett core-pass och gått 5km-slingan i Fontin tillsammans med Suss. Imorgon kommer jag antagligen inte kunna gå pga träningsvärk, men efter att man mjukat upp musklerna så ska det väl gå att stapla runt fästningen. :-)

Kramar från mig :-)

4 kommentarer:

  1. Grymt! Hoppas att det går bra. Vi kanske då, förutom att dricka en massa Capirinha kan ta oss ut på en joggingtur? Kanske inte passar så bra när man är på semester, men när är det egentligen bra tid att jogga??

    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hemgligheten med jogging är att det ALLTID är den första kvarten som är jobbig... sen känns det som att man kan springa hur långt som helst. Det gör lite ont och känns jävligt i början men det går över. Jag är helt ur form... kommer gärna och power walkar med dig i skogen nån dag om jag får ;)..

    SvaraRadera
  3. Hm.. första kvarten.. är det alltid så? vet e fan om jogging är min grej egentligen.. hm..
    Du är så välkommen att powerwalka med mig..

    Systrami, det är ALLTID en bra tid att jogga ;-) Det ska bli mitt nya mantra!!

    SvaraRadera
  4. Ska nog bli mitt med! Eller gå på pass. När jag kommer tillbaka från semestern ska jag signa upp på gymmet igen, eventuellt på ett annat där de har lite fler pass.

    Ses på en joggingtur och ett par drinkar i veckan då. =)

    Puss

    SvaraRadera