onsdag 1 juni 2011

1940 - 1955

Måste ju visa hur fantastiskt snygg utställning vi hade fixat :-)

Här är en del av vårt hörn. Kafferep, brudklänning, radio.. Och massa information om mode, musik, film, politik m.m. 

Här ser man hela min farmors brudklänning från 1947

Annelie hade bakat en moccatårta som var så snygg att ingen trodde på att hon bakat den själv..

Såhär snygga var Annelie och Victoria som höggravida. Annelie prydlig hemmafru och Victoria rockabilly-
rebell som inte riktigt visste vem som var pappan.. Tvärr hade Annelie inte minkboan på sig på kortet,
den var liksom pricken över i:t.. 

Jag hade min egen mage, och min lärare tyckte att det var jättekul att påpeka att min mage satt lite snett så att det var dags att rätta till den lite. Detta blev min stora outing av graviditeten. Har mest haft på mig koftor och sjalar som dolt magen lite.. Kanske har jag varit lite fånig med det, men alla är vi ju olika :-) 
Nu vet alla i klassen om det iallafall, och ni som läser min blogg.. :-) Men lovar att detta inte kommer att förvandlas till en gravidblogg.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar