måndag 6 juni 2011

Rea is the shit :-)

Beställde just två par byxor från Stellaris. Jag är ju lite snål när det gäller att handla kläder i vanliga fall, och när det gäller kläder som jag definitivt inte (eller iaf förhoppningsvis inte) kommer att kunna ha om ett halvår så blir jag ännu snålare.. Men å andra sidan är det inte så roligt att gå runt i mannens träningsbyxor och t-shirtar ett halvår heller. Speciellt inte som mannens träningsbyxor passar mig ganska precis utan att jag är gravid. Så alternativet är att skaffa en större man eller att investera i lite nya kläder. 
Eftersom jag inte vill byta ut min man, och eftersom jag ändå inte ville gå i träningskläder, så blev valet att jag klickade hem dessa: 


Mörkblå i jeanslook som man kan rynka nertill. 
Har kostat 579:-, nu 174:-


Svarta vanliga jävla byxor, typ
Har kostat 495:-, nu 149:-

Det är viktigt att poängtera hur mycket de kostade från början, så att det verkligen framgår att det var ett klipp. Tänk om de bara varit nedsatta 5%, då hade det ju inte varit alls lika billigt och prisvärt med 174:- och 149:-!! Eller???? 

3 kommentarer:

  1. Grattis till bebisen i magen! Vad mysigt med en liten trea :-) Vad tycker barnen om att bli storasyskon, igen för Tias del?

    SvaraRadera
  2. Tack! Barnen tycker att det ska bli jättekul. De pussar på magen och pratar med den och berättar saker för bebisen därinne.. Det är bara när Tias är trött på Tilda som han tycker att det är lite onödigt med ett småsyskon TILL!! Bägge hoppas av någon anledning på en lillebror..

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter att barnen pysslar om sitt lilla syskon. Det kanske är något visst med att vara storebror till en lillasyster. Vi har inga planer på en till för tillfället men jag skulle gärna vilja ha en till om något år och om jag pratar med Wilhelm om ett syskon så säger han att det räcker med Alva. Han vill inte ha några fler småsyskon han heller :-)

    SvaraRadera